MediaWatch

Gyldendal deler nonfiktion op: Vi skal række ud efter fortællingen om Danmark

Den seneste ledelsesmæssige udskiftning i Gyldendal, hvor to forlagschefer erstatter direktør for nonfiktion, skal manifestere forlaget som debatskabende og dagsordensættende – og bygge bro til voksende eventgren, siger direktør.

Debatbøger har været en del af Gyldendals dna siden etableringen for 250 år siden, siger direktør Morten Hesseldahl, og området får nu ekstra fokus med en forlagschef dedikeret til området. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Gyldendal går fra fire til fem forlagschefer og nedlægger en direktørstilling.

Onsdag meldte landets største forlag ud, at udgivelserne inden for nonfiktion får ny ledelse og ledelsesstruktur. Områdets hidtidige direktør, Lise Nestelsø, stopper efter seks år og bliver projektchef i Gyldendals Bogklubber. Direktørtitlen forsvinder og ansvaret lægges i hænderne på to forlagschefer, der får hver deres område.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs