MediaWatch

"At være Gyldendal tror jeg fremover også vil kræve en stærk international tilstedeværelse"

Gyldendal lægger 70 mio. kr. for forlagets første internationale lydbogsinvestering, der skal agere springbræt til nye markeder. Ifølge adm. direktør Morten Hesseldahl er et internationalt ben i dag en forudsætning for at kunne følge med konkurrenterne og fortsat være et stærkt nationalt forlag.

Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

Forlagskoncernen Gyldendal rækker nu ud over sine danske grænser og har opkøbt det svenske lydbogsforlag Word Audio Publishing (WAPI), der udgiver lyd- og e-bøger.

Gyldendal har lagt 100 mio. svenske kroner (70 mio. dkk) for det svenske lydbogsforlag, og erhvervelsen kan dermed regnes for en af Gyldendals allerstørste investeringer i den digitalisering, der har præget forlagets strategiske kurs de seneste par år.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere