MediaWatch

Gyldendal køber svensk lydbogsforlag

For at sætte skub i digital og international udvikling af portefølje og forlagsforretning har Gyldendal købt et svensk lydbogsforlag, der har aktiviteter i flere lande i Europa.

Gyldendal har lagt 100 mio. svenske kr. for det digitale forlag Word Audio Publishing | Foto: Emma Sejersen/Ritzau Scanpix

Det svenske lydbogsforlag Word Audio Publishing (WAPI), der bl.a. udvikler og udgiver lyd- og e-bøger, bliver nu en del af den danske forlagskoncern Gyldendal, der har opkøbt selskabet, der har base i Malmø. Det skriver Gyldendal i en pressemeddelelse.

Med købet vil Gyldendal sætte skub i den digitale udvikling samt ambitionerne om at udgive og være til stede på flere markeder internationalt, og her skal WAPI, der har udgivelsesaktiviteter i Sverige, Finland, Spanien og Rusland, agerer springbræt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs