MediaWatch

Bookbeat fjerner lydbøger fra sin tjeneste for at stoppe markedsføring

Bookbeat fjerner lydbøger fra konkurrents forlag, fordi lydbøgerne slutter af med en reklame for konkurrenten.

Foto: PR/Bookbeat

Efter at den svenske lydbogstjeneste Storytel frigav første sæson af tre lydbogserier hos konkurrenterne Bookbeat og Nextory, er de nu blevet fjernet fra Bookbeat, da lydbøgerne angiveligt skulle indeholde reklame for Storytels egen streamingtjeneste. Det skriver svenske Boktugg.

"Efter at have hørt bøgerne og i slutningen hørt reklame for, at du skulle gå til Storytel for at lytte til mere, tolker vi det som, at det primært er en måde at markedsføre deres egen service på. Fordi vi aldrig har været nødt til at beskæftige os med, hvad der ser ud til at have sådan et formål, har vi indtil nu offentliggjort bøgerne," siger Niclas Sandin, adm. direktør hos Bookbeat, til mediet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere