MediaWatch

Gyldendal-direktør: "Arnold Buscks konkurs er ikke blot et coronafænomen"

Det kommer ikke som et stort chok for Gyldendals adm. direktør, Morten Hesseldahl, at Arnold Busck nu er blevet nødt til at dreje nøglen om, skriver Finans.

Foto: Emma Sejersen

Morten Hesseldahl, der er adm. direktør i Gyldendal, er ikke overrasket over Arnold Buscks konkurs, som han ikke udelukkende tilskriver coronakrisen, skriver Finans.

Direktøren understreger, at han er meget ked af boghandlerkædens konkurs, men at den digitale trend vokser, og at det naturligt har presset Arnold Busck.

"Det er et presset marked under store forandringer. Det ser vi konsekvensen af nu. For Arnold Buscks konkurs er ikke blot et coronafænomen. Forretningen har haft det svært i en årrække," siger Morten Hesseldahl til Finans.

Ifølge Gyldendal-chefen vil den nuværende coronakrise være med til at skubbe yderligere på den digitale bølge i form af e-bøger, lydbøger, podcasts og e-reoler.

Arnold Busck-konkurrent: Vi tror stadig på de fysiske butikker

Boghandlere om Arnold Busck-konkurs: "Det er et hårdt slag" 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs