MediaWatch

Arnold Busck-konkurrent: Vi tror stadig på de fysiske butikker

Lukning af boghandlerkæden Arnold Busck får Bog & Idé-direktør til at understrege tro på fysiske butikker i et setup, der efterkommer kundernes ønsker.

Foto: Katinka Hustad/Ritzau Scanpix

Mens boghandlerkæden Arnold Busck drejer nøglen om, er der en fortsat tro på overlevelse af det fysiske bogsalg hos konkurrenten Bog & Idé. Det siger adm. direktør Marianne Lyngby Petersen til DR.

"Det er altid trist, når virksomheder går konkurs, og store dele af bogbranchen har været udfordret de seneste år. I Bog & Idé tror vi stadig på de fysiske butikker i et setup, der imødekommer kundernes ønsker. Og vi har haft vækst i både 2018 og 2019," siger hun til DR.

Ifølge direktøren bliver 60 pct. af alle Bog & Idés online-ordrer i dag afhentet i en fysisk butik, hvilket butikkerne får en del af overskuddet af.

Arnold Buscks regnskabsår løber fra 1. maj til 30. april, og det seneste årsregnskab, som dækker 2018/19, viste et underskud på 14,3 mio. kr.

Blandt andet udfordringer med et nyt it-system sendte resultatet nedad. De likvide beholdninger beløb sig til 1,14 mio. kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs