Gyldendal skærer dybt i antallet af titler: "Vi har begrænset det, som har belastet os"

Opkøb redder Gyldendal fra omsætningsfald i første halvår, mens et væsentligt beskåret udgivelsesprogram forbedrer indtjeningen. Strategien om at udgive færre bøger i kerneforretningen virker, siger direktør.
Foto: Emma Sejersen
Foto: Emma Sejersen
LOUISE RESEKE, THOMAS NYGAARD MADSEN

Gyldendal begynder at se resultater af sidste års store kursskifte – forretningsmæssigt og mentalt – efter adm. direktør Morten Hesseldahl pegede på forlagets velpolstrede udgivelseskatalog som et problembarn snarere end et sundhedstegn.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også