MediaWatch

Lindhardt og Ringhof poster millioner i satsning på globalt bogmarked

I et internationalt ryk tester det danske forlag nu 20 markeder af, herunder Kina og Indien, for at trykprøve potentialet for e- og lydbøger. Målet er at erobre markedsandele på det digitale bogmarked.

"Vi tror ikke, at det er et vindue, der står åbent i al evighed," siger adm. direktør Lars Boesgaard fra Lindhardt og Ringhof om baggrunden for at prøve kræfter med digitale vækstmarkeder som Kina og Indien | Foto: PR/Lindhardt og Ringhof

Forretningspotentialet i 20 lande skal over de næste år trykprøves af Lindhardt og Ringhofs digitale forlagsforretning Saga. Forlaget bliver spydspids i en international offensiv, der skal positionere L&R på det globale digitale bogmarked og brede forlagets danske forfattere ud over landets grænser.

2000 digitale titler skal over de næste par år bredes ud i de 20 lande, der bl.a. tæller Island, Japan, Indien, Kina, Italien, Chile samt dele af det afrikanske kontinent.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs