MediaWatch

Gyldendal afviser krise efter årsregnskab: Digital transformation koster

Efter det laveste resultat i 10 år skal Gyldendal tilbage på indtjeningssporet, siger adm. direktør. Men det skal gå hånd i hånd med digital transformation og opkøb og vil tage tid, lyder det.

Foto: Robin Skjoldborg/Gyldendal

Det var med pil nedad, Gyldendal satte punktum for 2018. Mens toplinjen blev presset beskedent med én pct. til 853,5 mio. kr., blev resultatet halveret.

Driftsresultatet blev 20 mio. kr. mod 45 mio. kr. i 2017, og EBIT-marginen trykket ned til 2,3 pct. mod 5,2 pct. i 2017. Bundlinjen på 16 mio. kr. var det halve af foregående års 34 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs