Gyldendal afviser krise efter årsregnskab: Digital transformation koster

Efter det laveste resultat i 10 år skal Gyldendal tilbage på indtjeningssporet, siger adm. direktør. Men det skal gå hånd i hånd med digital transformation og opkøb og vil tage tid, lyder det.
Foto: Robin Skjoldborg/Gyldendal
Foto: Robin Skjoldborg/Gyldendal

Det var med pil nedad, Gyldendal satte punktum for 2018. Mens toplinjen blev presset beskedent med én pct. til 853,5 mio. kr., blev resultatet halveret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også