MediaWatch

Gyldendal: "Måske er situationen så anderledes nu, at man må tænke anderledes"

Hvis de danske forlag skal stå imod den forventede konkurrence fra internetgiganten Amazon, kan det kræve nye samarbejder i branchen, siger Gyldendals direktør.

Morten Hesseldahl, adm. direktør, Gyldendal. | Foto: Robin Skjoldborg/Gyldendal

Når Amazon entrerer det danske marked, vil det ramme forlagsbranchen og ændre spillereglerne fundamentalt. Det har en række danske forlagsdirektører tidligere slået fast over for MediaWatch.

Hvis branchen skal tage kampen op med det amerikanske internetgigant, er der måske også grund til at se på mulighederne for nye samarbejder på tværs af forlagene, siger Gyldendals adm. direktør, Morten Hesseldahl, fredag til Berlingske.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs