Hesseldahl: Vi skal åbne dørene på en helt anden offensiv måde

Den digitale omstilling står øverst på dagsordenen for Gyldendals nye direktør, Morten Hesseldahl. Han ser en opgave i at samle branchen mere om at tale litteraturen og læsning op, siger han. 
Foto: /Ritzau Scanpix/Thomas Lekfeldt
Foto: /Ritzau Scanpix/Thomas Lekfeldt

Foråret kommer til at byde på chefskifte i en af landets store kulturinstitutioner og medieforretninger, når Morten Hessseldahl efter fire år som teaterchef på Det Kgl. Teater til april afløser Stig Andersen som adm. direktør for Gyldendal. Dermed slutter han en cirkel i karrieren og vender retur til forlagsbranchen, hvor den 53-årige fynbo begyndte som redaktør på Gyldendal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også