MediaWatch

Svensk mediechef bliver ny direktør for Lauritz.com

Auktionshuset Lauritz.com finder ny topchef i den svenske mediebranche, der også kommer med erfaring fra norske Schibsted.

Det omtumlede onlineauktionshus Lauritz.com har fået ny administrerende direktør, der skal erstatte Mette Sundstrøm, gift med bestyrelsesformand Bengt Sundstrøm.

Erik Nordberg er udpeget til posten. Han kommer fra en stilling som chef for de svenske lokalmedier Mitt i. Det skriver Lauritz.com i en fondsbørsmeddelelse.

"Erik Nordberg har en meget kommerciel profil med et energisk drive og stor erfaring inden for e-handel. Han har en naturlig orientering mod kunderne og en stor analytisk forståelse," skriver Bengt Sundstrøm, medstifter og bestyrelsesformand i Lauritz.com, i meddelelsen.

Erik Nordberg er 37 år gammel og har de seneste knap tre år været chef for Mitt i, hvor han kom til fra en stilling som chef for Schibsteds rubrikforretning i Norden og Østeuropa.

Han flytter fra Stockholm til København for at bestride posten.

Tumultarisk børsnotering

Bengt og Mette Sundstrøm stiftede sammen Lauritz.com, der sidste sommer blev børsnoteret i Sverige.

"Jeg mener, at vi har brug for en mere procesorienteret direktørprofil, som kan føre den igangværende internationale ekspansion ud i livet ved at skalere vores systemer op og optimere vores processer og indtjening," sagde Mette Sundstrøm, da hun i marts annoncerede sin afgang.

Lauritz.coms børsnotering var omgivet af tumult og blev udskudt flere gange. Siden da har resultaterne haltet for Lauritz.com, der også er blevet ramt af dårlige sager om salg af hælervarer via selskabets tjenester.

Selskabet oplevede i første kvartal af 2017 et markant fald i omsætningen på selskabets auktionsplatforme.

Et fald er også, hvad de aktionærer, der endte med at deltage i børsnoteringen eller efterfølgende har købt aktier, har oplevet.

Efter en kurs på 16,2 svenske kroner omkring noteringen handles Lauritz.coms aktier nu i seks kroner per aktie. Det giver en markedsværdi på omkring 244 millioner svenske kroner.

/ritzau/Finans

Forsiden lige nu

Tv-status: Discovery og MTG vandt seerandele i 2017

Mediebureau kårer Discovery som "den store vinder i 2017", mens også MTG havde fremgang blandt de 19-50 årige. Omvendt gik TV 2 tilbage i målgruppen, men er stadig størst blandt alle danskere. Få et overblik over styrkeforholdet mellem kanalfamilierne i 2017 her.

Seneste Aviser

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere