MediaWatch

JP/Politiken har travlt med at nå digital målsætning

Resultaterne i 2016 indfriede ikke forventningerne hos JP/Politikens Hus. Koncernen har travlt, hvis den skal nå at indfri digitale ambitioner, erkender adm. direktør.

Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Linda Johansen/Polfoto

Et fortsat omsætningsfald, men en lidt forbedret bundlinje.

Det blev 2016-resultatet for JP/Politikens Hus. Omsætningen ryger under 3 mia. kr. og er den laveste i koncernens historie, der går tilbage til 2003. Resultatet lander på 139 mio. kr. mod 106 mio. kr. i 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs