MediaWatch

Svensk avis når milepæl for digitale abonnenter

Svenske Aftonbladet har 250.000 abonnenter til sit online betalingsunivers. ”En uforlignelig succes" lyder det fra avisens chefredaktør.

I begyndelsen af juni nåede den svenske avis Aftonbladet en milepæl, der må vække beundring og en vis misundelse blandt de danske avischefer.

7. juni rundede Aftonbladet 250.000 digitale abonnenter på sin online betalingstjeneste Plus. Det skriver det svenske fagblad Journalisten.se.

Begyndelsen på 2016 har budt på 16.000 nye onlineabonnenter, mens der sidste år kom 30.000 nye digitale kunder til.

"Det er en uforlignelig succes, som bygger på hårdt arbejde i hele organisationen. Med en kvart million betalende kunder ligger Aftonbladet i verdenstoppen, når det kommer til digitale abonnenter," siger chefredaktør for Aftonbladet Sofia Olsson Olsén i en pressemeddelelse.

Den Schibsted-ejede tabloidavis er blandt Sveriges største. Til sammenligning var antallet af digitale abonnenter på Ekstra Bladets betalingsunivers Ekstra vokset til flere 40.000 brugere i begyndelsen af 2016. 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs