MediaWatch

Svensk avis når milepæl for digitale abonnenter

Svenske Aftonbladet har 250.000 abonnenter til sit online betalingsunivers. ”En uforlignelig succes" lyder det fra avisens chefredaktør.

I begyndelsen af juni nåede den svenske avis Aftonbladet en milepæl, der må vække beundring og en vis misundelse blandt de danske avischefer.

7. juni rundede Aftonbladet 250.000 digitale abonnenter på sin online betalingstjeneste Plus. Det skriver det svenske fagblad Journalisten.se.

Begyndelsen på 2016 har budt på 16.000 nye onlineabonnenter, mens der sidste år kom 30.000 nye digitale kunder til.

"Det er en uforlignelig succes, som bygger på hårdt arbejde i hele organisationen. Med en kvart million betalende kunder ligger Aftonbladet i verdenstoppen, når det kommer til digitale abonnenter," siger chefredaktør for Aftonbladet Sofia Olsson Olsén i en pressemeddelelse.

Den Schibsted-ejede tabloidavis er blandt Sveriges største. Til sammenligning var antallet af digitale abonnenter på Ekstra Bladets betalingsunivers Ekstra vokset til flere 40.000 brugere i begyndelsen af 2016. 

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs