MediaWatch

Dagblade oplever vækst blandt digitale abonnenter

Der kommer flere og flere digitale abonnenter hos aviserne, men antallet skal fortsæt tælles i få tusinder hos de fleste medier.

Foto: Mikkel Khan Tariq/Polfoto/Arkiv

Den digitale omstilling er i gang blandt avisernes abonnenter. Det viser en rundspørge blandt en række regionale og landsdækkende dagblade, som MediaWatch har foretaget.

Over en bred kam oplever aviserne fremgang i antallet af digitale abonnenter. Det dækker dog over relativt store forskelle, og ingen af de danske aviser kan fremvise lige så imponerende resultater som svenske Aftonbladet. Tabloidavisen offentliggjorde for nylig tal, som viser, at Aftonposten har passeret 234.000 digitale abonnenter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs