MediaWatch

Dagblade oplever vækst blandt digitale abonnenter

Der kommer flere og flere digitale abonnenter hos aviserne, men antallet skal fortsæt tælles i få tusinder hos de fleste medier.

Foto: Mikkel Khan Tariq/Polfoto/Arkiv

Den digitale omstilling er i gang blandt avisernes abonnenter. Det viser en rundspørge blandt en række regionale og landsdækkende dagblade, som MediaWatch har foretaget.

Over en bred kam oplever aviserne fremgang i antallet af digitale abonnenter. Det dækker dog over relativt store forskelle, og ingen af de danske aviser kan fremvise lige så imponerende resultater som svenske Aftonbladet. Tabloidavisen offentliggjorde for nylig tal, som viser, at Aftonposten har passeret 234.000 digitale abonnenter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs