New York Times vil levere mad til hoveddøren

Den amerikanske storavis New York Times begynder at levere mad til dens læsere. Det sker i samarbejde med cateringfirmaet Chef'd, og forventningerne er tårnhøje.
AF MATHIES HVID TOFT

Ideen er simpel. Du læser om en lækker ret i en af New York Times artikler på den online madsektion. Du bliver inspireret, og med et par klik får du leveret alle de nødvendige ingredienser til retten ved din hoveddør indenfor maksimum 48 timer.

Konceptet er det seneste led i avis bestræbelser på at skabe nye indtjeningskilder i tillæg til dens kæntrende indtjening på papiravisen, og forventningerne er store. Det skriver Bloomberg.

"Vores læsere bruger i forvejen en masse tid på madlavning derhjemme, så det var meget nærliggende for os at undersøge mulighederne inden for dette område nærmere," siger Alice Ting, der er chef for avis brandudvikling, licenser og syndikering.

NYT Coocking (madsektion) har syv mio. aktive læsere om måneden og mere end 17.000 ulmende opskrifter i arkivet.

Avisen indgår i et samarbejde med cateringvirksomheden Chef’d om leveringerne, der går under navnet: måltids-kits.

Servicen går i luften denne sommer, og New York Times forventer, at indtjeningen kommer til at bidrage betydeligt til de 95 mio. dollars, den tjener nu på andre aktiviteter end avissalg.

Denne artikel er leveret af vores søstersite FødevareWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også