MediaWatch

Børsen udskiller annoncer for at undgå kollision med støtte-regel

Børsen har flyttet en stor del af annoncerne ud af ugentligt tillæg for at være sikker på, at avisen i sin onsdagsudgave holder sig inden for regel om mediestøtte.

Foto: Finn Frandsen/Polfoto/Arkiv

Børsen lancerede i begyndelsen af marts nye sektioner til den daglige avis. I den forbindelse lavede dagbladet en omlægning af den ugentlige ejendomssektion.

Den var tidligere op imod 40 sider, og en stor del var annoncer. Men fra 9. marts ændrede det sig. Her udkom ejendomstillægget for første gang i to dele, én med stort set udelukkende redaktionelt indhold på 8 til 12 sider og én del som særskilt annoncetillæg på 24 til 40 sider.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs