MediaWatch

Bladkompagniet henter ny direktør

JP/Politikens Hus' og Berlingske Medias fælles distributionsselskab har fundet sin nye direktør. Han tiltræder 1. maj.

Foto: PR/JP/Politikens Hus

Jesper Nielsen sætter sig 1. maj i direktørstolen hos Bladkompagniet. Det oplyser distributionsselskabet i en pressemeddelelse.

Den nye direktør var fra 2012 til 2015 adm. direktør i PostNord Logistics og har desuden haft ledende stillinger i blandt andet DPD Danmark og TNT Express.

"Med ansættelsen af Jesper glæder vi os over at have fundet en kapacitet inden for branchen med den helt rette kombination af kommercielle, driftsmæssige og ledelsesmæssige erfaringer," siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, Bladkompagniets bestyrelsesformand, i en pressemeddelelse.

Den kommende direktør ser frem til at sætte sig i spidsen for Bladkompagniet.

"Opgaven er klar. Vi skal lykkes med gennemgribende effektivisering for at sikre fortsat konkurrencedygtige priser og høj kvalitet for såvel dagbladene som de mange nye produkter, vi distribuerer. Jeg glæder mig til igen at arbejde sammen med et dedikeret team om at løse udfordringerne og til at bringe mine erfaringer på området i spil hos Bladkompagniet," siger Jesper Nielsen i pressemeddelelsen.

Bladkompagniet og den hidtidige direktør, Christian Lanng Nielsen, gik i slutningen af 2015 hver til sit. På posten blev Hans Peter Nissen, koncenlogistikdirektør i JP/Politikens Hus, konstitueret.

Bladkompagniet er ejet 50/50 af Berlingske Media og JP/Politikens Hus.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs