MediaWatch

Søndagsavisen: Vi tager konkurrencen i Odense med ro

Politikens Lokalaviser skærper kampen om annoncekronerne i Odense med ny ugeavis, men Søndagsavisen vil ikke gå med i en lokal priskrig. Avisen har selv et nyt tiltag i støbeskeen.

De lokale avisannoncører i Odense kan se frem til lavere priser. Det er en direkte konsekvens af den nye ugeavis, som Politikens Lokalaviser annoncerede i sidste uge. Ankomsten af den nye spiller skærper kampen om annoncekronerne i Danmarks tredjestørste by.

Den nye lokalavis betyder, at der fremover er tre store spillere, som dyster om annoncørernes gunst. Udover Politikens Lokalaviser er Jysk Fynske Medier allerede tilstede sammen med Søndagsavisen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs