Kristeligt Dagblad lancerer klub for abonnenter

Kulturoplevelser med rabat er overskriften på avisens nye læserklub.

Rabat på billetter til teater- og biografforestillinger, bogtilbud og billigere adgang til museer er hovedpunkter i Kristeligt Dagblads nye læserklub for abonnenter.

Avisen har hidtil arrangeret læserrejser og afholdt debatmøder, men den nye klub for abonnenter udvider paletten af tilbud. Samtidig skal arrangementerne i læserklubben dække en større del af landet.

”Andre aviser tilbyder deres læsere kosmetik eller designrigtige køkkenknive til favørpris. Det kommer vi ikke til. Vi ved, at vores læsere er meget kulturinteresserede. Statistisk set går de oftere i teateret, på museer eller kunstudstillinger end befolkningen som helhed. Læserne lytter mere til klassisk musik og læser langt mere litteratur end flertallet af danskere. Derfor vil den nye læserklub fokusere på at tilbyde det: Kulturoplevelser i bred forstand,” skriver chefredaktør Erik Bjerager på avisens hjemmeside.

Abonnenter på Kristeligt Dagblad bliver automatisk medlem af læserklubben og får derigennem adgang til tilbudene.

Samtidig melder Kristeligt Dagblad om oplagsstigning til 27.300 aviser. Tallet i 1. halvår var 26.986 eksemplarer - en stigning på ca. 1.000 fra 1. halvår 2014, hvor oplaget var på 25.987.

Kristeligt Dagblads læserklub er det seneste i rækken nye tilbud fra dagbladene, der rækker ud over avisen i sig selv og som har til formål at knytte læserne tættere til "brandet".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også