Berlingske vil outsource rejsetillæg

Ledelsen ønsker at lægge produktionen af avisens ugentlige rejsesektion ud af huset. også ejendomstillæg skal outsources.
Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv
Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv

Som et led i den nye strategi vil ledelsen på Berlingske Media outsource flere tillæg. MediaWatch erfarer, at det blandt andet drejer som om rejsesektionen Rejseliv.

I en fælles udtalelse til ledelsen protesterer medarbejderne over planerne om at lægge tillægget ud af huset.

”Vi beder ledelsen trække beslutningerne om outsourcing tilbage. En ting er at nedlægge funktioner. En anden ting er at outsource dem. Det var tager vi fuldkommen afstand fra,” skriver medarbejderne i en udtalelse til chefredaktionen ifølge Journalisten.

Ifølge MediaWatch’ oplysninger er det planen, at Rejseliv fremover skal produceres af Wunderkind, der i forvejen laver Berlingskes bolig- og bilsektioner.

Derudover er det planen, at Berlingske Business ejendomstillæg, Business Ejendomme, også skal outsources og omlægges til et kommercielt annoncetillæg på linje med boligtillægget, Berlingske Boligen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også