Medie: Norsk mediehus et skridt nærmere salg

Ejerne af norske Amedia vil gerne sælge foretagendet, og den proces er nu rykket et vigtigt skridt tættere på.
Amedias topchef Are Stokstad | Foto: PR-foto
Amedias topchef Are Stokstad | Foto: PR-foto

Telenor og LO er hovedejere af den norske medievirksomhed Amedia, der bl.a. udgiver en række dagblade. Men de to ejere vil gerne sælge, og salgsprocessen har nu taget et stort skridt fremad. Det skriver Kampanje.

Den nye udvikling består i, at interesserede investorer har fået tilsendt et prospekt. Det er finanshuset ABG Sundal Collier, der har stået for at udarbejde prospektet, og ifølge Kampanje blev der i går aftes nikket til prospektet, som nu er sendt ud.

Blandt de selskaber, som bliver budt ind i ejerkredsen, er Schibsted, Egmont, Aller, Polaris, Bonnier og Sanoma. Ifølge Kampanje vil Telenor og LO forsøge at sælge mest muligt at Amedia samlet.

Kampanje skriver, at det er usandsynligt, at de danske magasinhuse, Aller og Egmont, er mulige købere af Amedia. Heller ikke Schibsted vurderes at være en oplagt køber af Amedia, fordi mediehuset har mere end nok i arbejdet med at reorganisere sine norske mediehuse for at stå imod hårdere tider.

Nyheden om det udsendte prospekt kommer samme dag, som Amedia præsenterer resultat for tredje kvartal. Det sker omkring middagstid i dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også