MediaWatch

Fagbladet Søfart hyrer kommerciel direktør

Ny kommerciel direktør med fortid hos jobdatabase skal styrke markedsføringen af det maritime blad.

Seapress ApS, som udgiver bladet Søfart, har ansat Helle Drachmann som kommerciel direktør. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Helle Drachmann kommer fra en stilling som direktør for jobdatabasen Job2sea og har derudover en baggrund inden for HR og online-forretning. Som kommerciel direktør skal hun sikre, at Søfarts journalistiske kvalitet fremover bliver markedsført endnu bedre. Derudover skal hun sikre en ny it-struktur, udvikle salg og marketing og varetage samarbejdet med fagbladets kunder og samarbejspartnere, lyder det.

"Vi er glade for at kunne tiltrække en kapacitet som Helle til Seapress. Med hendes erfaringer, netværk i branchen og engagement ser vi frem til at høste nogle af frugterne af de store redaktionelle fremskridt, vi har set over det seneste år," siger Ole Frie, direktør i Seapress.

Seapress blev sidste år overtaget af organisationen Søfartens Fremme for at sikre bladets fremtid. Seapress kom ud af seneste regnskabsår med et underskud på 404.000 kr., hvilket var lidt mere end en halvering i forhold til underskuddet året før.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs