MediaWatch

Fagbladet Søfart hyrer kommerciel direktør

Ny kommerciel direktør med fortid hos jobdatabase skal styrke markedsføringen af det maritime blad.

Seapress ApS, som udgiver bladet Søfart, har ansat Helle Drachmann som kommerciel direktør. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Helle Drachmann kommer fra en stilling som direktør for jobdatabasen Job2sea og har derudover en baggrund inden for HR og online-forretning. Som kommerciel direktør skal hun sikre, at Søfarts journalistiske kvalitet fremover bliver markedsført endnu bedre. Derudover skal hun sikre en ny it-struktur, udvikle salg og marketing og varetage samarbejdet med fagbladets kunder og samarbejspartnere, lyder det.

"Vi er glade for at kunne tiltrække en kapacitet som Helle til Seapress. Med hendes erfaringer, netværk i branchen og engagement ser vi frem til at høste nogle af frugterne af de store redaktionelle fremskridt, vi har set over det seneste år," siger Ole Frie, direktør i Seapress.

Seapress blev sidste år overtaget af organisationen Søfartens Fremme for at sikre bladets fremtid. Seapress kom ud af seneste regnskabsår med et underskud på 404.000 kr., hvilket var lidt mere end en halvering i forhold til underskuddet året før.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs