MediaWatch

Frasalg afslutter årelang magtkamp mellem JP/Pol og Berlingske

Med Berlingskes salg af Midtjyske Medier ender striden i provinsen mellem Pilestræde og Rådhuspladsen. Det kan bane vejen for bedre samarbejde og mere kritisk lokaljournalistik, mener fagfolk.

Når Berlingske Media næste år trækker sig helt ud af provinsen, forlader huset også en kampzone, der i de sidste to årtier har været central i konkurrencen mellem JP/Politikens Hus og Berlingske Media.

I midten af 1990erne overtog Berlingske hovedparten af Århus Stiftstidende, og en dyr aviskrig blev indledt med indtoget på Jyllands-Postens hjemmebane, hvor Jyllands-Posten svarede igen bl.a. med tilæggene JP/Aarhus og det nu nedlagte JP/København.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs