Politikens Lokalaviser hyrer MTG-chef til svenske aviser

Ny kommerciel direktør for Politikens Lokalavisers svenske forretning skal styrke det lokale salg.

1. juni støder nye kommercielle kræfter med erfaring fra den private svenske tv-branche til Politikens Lokalavisers svenske forretning, Lokaltidningen.

Christopher Book er ansat som ny kommerciel direktør for Lokatidningen, melder Politiken Lokalaviser.

Han kommer fra en stilling som salgschef hos MTG TV med ansvar for det regionale salg i Göteborg, Malmö og Stockholm.

”Christopher Book har stærke, dokumenterede salgskompetencer og et stort netværk i Lokaltidningens udgivelsesområde. Det bliver en kæmpe gevinst for os, at Christopher Book nu bliver en del af den kommercielle ledelse”, siger adm. direktør Søren Riis, og fortsætter ”jeg har høje forventninger til udviklingen af vores svenske ugeaviser, og med et kommercielt team bestående af Dennis Oscarsson Krook (udviklingschef, red.) og Christopher Book, har vi de helt rigtige personer i spidsen”.

Hos Lokaltidningen får Christopher Book det overordnede ansvar for storkunde- og bureausalg - samt det fulde kommercielle ansvar for aviserne i Lokaltidningens region syd, der omfatter 18 af de i alt 39 gratis lokalaviser, JP/Pol driver i det sydlige Sverige.

Både Christopher Book og Dennis Oscarsson Krook, refererer til Søren Riis og er en del af chefgruppen for Politikens Lokalaviser A/S.

Politikens Lokalaviser er det største forretningsben i JP/Politikens Hus efter dagbladene og havde sidste år en omsætning på 533 mio. kr. og et overskud på 12 mio. kr. - en nedgang fra 2013, hvor selskabet fik et rekordoverskud på 25 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også