MediaWatch

Søndagsavisen lukker huller på Fyn

Søndagsavisen sender 23.000 flere aviser i de fynske postkasser fra årsskiftet for nå ud på hele øen.

Fra nytår udvider ugeavisen Søndagsavisen sin dækning med otte fynske postnumre og lægger yderligere 23.000 aviser til det fynske oplag, der er på godt 135.000.

Dermed vil Søndagsvisen lukke de sidste fynske flanker og dække hele Fyn, skriver Søndagsavisen i en pressemeddelelse.

”Vores annoncører har efterspurgt denne mulighed, og vi er glade for endelig at kunne tilfredsstille behovet, som både vil give dem stordriftsfordele og selvfølgelig et endnu større kundegrundlag,” siger Arne Ullum, adm. direktør og ansv. chefredaktør for Søndagsavisen, der udgives af North Media, i meddelelsen.

Udvidelsen betyder, at Søndagsavisen fra næste år også lander i postkasser i Nyborg, Assens, Bogens og Kerteminde og udfordrer dermed Fynske Mediers ugeaviser i højere grad.

Søndagsavisen ligger i forvejen i tæt konkurrence i Trekantsområdet, hvor Jyske Medier og JP/Politikens Hus også udgiver flere ugeaviser.

Den fynske offensiv sker forud for en planlagt storfusion mellem de tre regionale dagbladshuse Fynske Medier, Jyske Medier og Syddanske Medier i Jysk Fynske Medier.

Oplag: De 50 største ugeaviser

 

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs