Ny rapport kortlægger medieudviklingen

Kulturstyrelsens rapport 'Mediernes udvikling i Danmark 2014', der bl.a. sætter tal på udviklingen i nyhedsforbrug, økonomi og antal ansatte i mediebranchen, er på gaden.
2,2 mio. danskere læste sidste år dagligt et trykt dagblad og 2,5 mio. klikkede sig hver måned ind på hhv. dagbladenes og public service mediernes netaviser.

Det er nogle af de tal, der lægges frem i Kulturstyrelsens rapport 'Mediernes udvikling i Danmark 2014'.

Rapporten giver et nyt overblik over mediernes tilstand i Danmark - fra fakta om medieforbrug til -indhold, mediebrugernes adfærd og mediebranchens økonomi og tilpasning i markedet.

Rapporten er lavet under rådgivning fra et panel, der bl.a. tæller repræsentanter for DJ og Danske Medier, og indgik som en del af den seneste medieaftale fra 2012, der afsatte to mio. kr. årligt til rapporten. Tre øvrige delrapporter er på vej i forlængelse af hovedrapporten, en om medieetik, journalistisk kvalitet og mediebrug.

Resultaterne af de projekter offentliggøres senest i begyndelsen af 2015 ifølge meddelelsen fra Kulturstyrelsen.

 

Se tallene for medieudviklingen og rapporten her.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også