Ny designchef til JP

Jyllands-Posten henter prisbelønnet svensk avisdesigner til huset som ny designchef, der bl.a. skal stå i spidsen for et større redesign af avisen.

Den svenske avisdesigner Anna Thurfjell skal fremover definere Jyllands-Postens grafiske udtryk som ny designchef. Det skriver dagbladet i en pressemeddelelse.

Anna Thurfjell, 38, har stået i spidsen for designarbejdet på Svenska Dagbladet i Stockholm gennem ti år og har talrige designpriser på cv'et, skriver Jyllands-Posten, herunder to priser for at have kreeret "Europas bedst designede avis" (European Newspaper Competition, 2009) og "Verdens bedste designede avis" (The Society For News Design, 2005).

"Anna Thurfjell kan alt det, som en moderne designchef skal kunne. Hun kan få den kreative fabrik til at fungere i dagligdagen. Hun forstår udfordringerne i både avisproduktion og digital publicering, og hun er samtidig i stand til sikre den langsigtede, brandunderbyggende designudvikling," siger chefredaktør for Jyllands-Posten, Pierre Collignon, i meddelelsen.

Den nyansatte designchef skal som det første fuldende et redesign-projekt, som Jyllands-Posten har indledt, og som avisen sigter mod at rulle ud i efteråret.

Projektet udføres af det skotske designbureau Palmer/Watson, som Jyllands-Posten tidligere har samarbejdet med, skriver avisen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også