MediaWatch

Syddanske vil sælge annoncer til tyske aviser

Syddanske Medier udvider samarbejdet med sin nordtyske mediepartner til også at omfatte annoncesalg.

Fremover kan Jydske Vestkysten også fange annoncører syd for grænsen. 

Syddanske Medier indgik onsdag i Flensborg et salgssamarbejde med den nordtyske regionale mediekoncern SHZ (Schleswig-Holsteinischer Zeitungsverlag).

SHZ udgiver blandt andet 14 dagblade syd for den dansk-tyske grænse, og salgssamarbejdet indebærer, at de to mediehuse kan sælge og booke til hinandens dagblade på tværs af den dansk-tyske grænse.

På den danske side betyder det, at SHZ kan sælge og booke annoncering til Syddanske Mediers dagblad Jydske Vestkysten, skriver Syddanske Medier i en pressemeddelelse.

”Vi er glade for aftalen med SHZ. Både nord og syd for den dansk-tyske grænse er forbrugere i stigende grad opmærksomme på mulighederne på den anden side af grænsen, og som en naturlig følge heraf opstår et øget annonceringsbehov på tværs af grænsen. Med den nye samarbejdsaftale med SHZ opnår begge parter en bedre adgang til annoncører i grænseområdet,” siger salgsdirektør og medlem af direktionen ved Syddanske Medier, Henrik Damgaard-Hansen.

I forvejen udveksler de to mediekoncerner artikler da de indgår i en redaktionel samarbejdsalliance, der også tælller Flensborg Avis, som er det danske mindretals avis i Sydslesvig og Der Nordschleswiger, det tyske mindretals avis i Sønderjylland.

Ny mediealliance: Grænseaviser vil dele artikler 

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs