Mandag den 9. september trækker Metroxpress sit nyeste våben i kampen for at nå de ambitiøse læsertal, der indtil videre ikke er nået. Gratisavisen søsætter en omfattende marketingkampagne i form af en læserkonkurrence på flere platforme.
Metroxpress, der blev relanceret i april, nåede ikke sit mål om 650.000 læsere inden sommerferien, men sigter nu efter at nå 650.000 - 700.000 omkring nytår. I juni - august havde avisen i gennemsnit 345.000 læsere og skruer i efteråret væsentligt op for distributionen.
Kampagnen, der sættes i søen på mandag, er en læserkonkurrence med temaet "Jul i september" - hver dag i en måned vil avisen trække 100 vindere af præmier for i alt ca 2 mio. kr.
Til at finde vinderne, sender Metroxpress 70 julemænd på gaden i Aarhus og København. Derudover har avisen købt 2.000 plakater, billboards i alle større byer, tv-spots i tog- og ht-busser, radiospots og en "massiv" online kampagne, skriver Metroxpress i en pressemeddelelse.