"Jul i september" skal hente læsere til Metroxpress

På mandag starter den marketingkampagne, der skal hjælpe gratisavisen med at hæve de læsertal, der indtil videre ikke har levet op til forventningerne.
Foto: Pressefoto
Foto: Pressefoto

Mandag den 9. september trækker Metroxpress sit nyeste våben i kampen for at nå de ambitiøse læsertal, der indtil videre ikke er nået. Gratisavisen søsætter en omfattende marketingkampagne i form af en læserkonkurrence på flere platforme.

Metroxpress, der blev relanceret i april, nåede ikke sit mål om 650.000 læsere inden sommerferien, men sigter nu efter at nå 650.000 - 700.000 omkring nytår.  I juni - august havde avisen i gennemsnit 345.000 læsere og skruer i efteråret væsentligt op for distributionen.

Kampagnen, der sættes i søen på mandag, er en læserkonkurrence med temaet "Jul i september" - hver dag i en måned vil avisen trække 100 vindere af præmier for i alt ca 2 mio. kr. 

Til at finde vinderne, sender Metroxpress 70 julemænd  på gaden i Aarhus og København. Derudover har avisen købt 2.000 plakater, billboards i alle større byer, tv-spots i tog- og ht-busser, radiospots og en "massiv" online kampagne, skriver Metroxpress i en pressemeddelelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også