Jokerne i Berlingske-kabalen

Hvem kan stå på spring som købere, og hvilke titler kan blive sorteper, når salgs-kabalen med Berlingske Medias aktiviteter skal lægges? MediaWatch giver et bud.

[fakta] Det er en ganske omfattende kabale. I løbet af det næste års tid skal Berlingske Media finde købere til ni et halvt dagblad, 39 ugeaviser, aktiemajoriteten i tre radiostationer, et fotobureau, et nyhedsbureau, fire trykkerier og en række netmedier. Blandt andet. Og ifølge kilder tæt på salgsprocessen ser Berlingske Media og Mecom "ikke på et scenarie, hvor der er noget tilbage". Med andre ord: Alt skal sælges.

Forhandlinger om en del af pakken er gået i gang med Den Sydvestjyske Venstrepresse. Falder aftalen om Syddanske Medier på plads som forventet, kan Berlingske Media sætte kryds ved halvandet dagblad, et trykkeri og  syv en halv ugeavis.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også