Mads Vad Kristensen stopper i Berlingske Media

Berlingske Medias digitale direktør, Mads Vad Kristensen, stopper, og stillingen som digital direktør nedlægges.

Mads Vad Kristensen forlader Berlingske Media og skal i stedet være med i opstarten af en ny digital virksomhed uden for mediebranchen. Det skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

Stillingen som digital direktør genbesættes ikke - i stedet slankes koncernledelsen og Mads Vad Kristensens ansvar fordeles på de øvrige direktører.

Marketingdirektør Mark Hammerich overtager i koncernledelsen ansvaret for 'Digital Business Optimization', der dagligt ledes af Mikkel Josephsen. Ansvaret for det digitale abonnementssalg ligger fremover i koncernens bladsalg hos koncerndirektør Bjarne Munck. Samtidig forfremmes it-direktør Morten Viktor, der kom til Berlingske Media sidste år, der får titel af COO for digital business og IT. Han får her det overordnede ansvar for digital udvikling, der ledes af Christina Blaagaard, afdelingen WeMobilise, der dagligt ledes af Anders Oliver Andersen og Consumer Sales under ledelse af Jens Arnesen.

Mads Vad Kristensens afgang sker i forbindelse med, at Berlingske Media står over for en ny stor sparerunde, der blev meldt ud i går, og som skal give 38 mio. kr. i år. Her er 80 stillinger i koncernen i spil. Samtidig er den centrale del af Berlingske Media, avisen Berlingske, på vej med deres satsning på en digital abonnementsforretning på B.dk og Business.dk, der efter planen skal gå i luften i denne måned, og somden digitale direktør har været en af drivkræfterne bag.   

Mads Vad Kristensen  kom til Berlingske Media i januar 2011 fra en stilling som ansvarlig for MSN.dk hos Microsoft.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også