Syddanske Medier køber grænsesite

Mediehuset udvider forretningen med to grene - et website målrettet grænselandet og et produktionsselskab, der skal producere små reklamevideoer.

Syddanske Medier har i dag opkøbt og overtaget websitet Grænseguiden.dk, der giver tips og tricks til danskerne om at handle syd for den dansk-tyske grænse - fra tandlægebesøg til bilreparationer.

"Opkøbet af grænseguiden.dk passer perfekt med Syddanske Mediers strategi, hvor et element er at etablere nye forretningsområder gennem opbygning af en portefølje af forskellige websider," siger salgsdirektør Henrik Damgaard-Hansen i en pressemeddelelse. Han uddyber, at sitet på sigt skal have en redaktionel linje, der handler om mere end tilbudstips.

"Med opkøbet ønsker vi på sigt at ændre Grænseguidens fokus, så sitets formål ikke blot er at guide danskere i handel syd for grænsen, men mere balanceret handler om at fremme handel og rejseaktivitet på tværs af den dansk-tyske grænse,” siger han.

Ud over udvidelse af online porteføljen har Syddanske Medier kastet sig over reklameproduktion med selskabet SDM Film, der skal tilbyde reklamefilm målrettet online platforme, til Syddanske Mediers annoncører:

"Små kommercielle filmoptagelser indarbejdes i stigende omfang i annonceringen på vore medieplatforme. Særligt ser vi, at de små- og mellemstore annoncører, som udgør størstedelen af vore kunder, er begyndt at levendegøre deres annoncer gennem at indarbejde filmoptagelser i alt lige fra QR koder i avisannoncer til bannerannoncer med filmsekvenser,"  siger Henrik Damgaard-Hansen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også