Knudsen: Digitalt skal vokse hurtigere i 2013
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5202641.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Lisbeth%25207_1.jpg)
2012 var et dyrt år for Berlingske Media. Et presset annoncemarked, faldende oplag og millionudgifter til to omfattende sparerunder åd af driftsresultatet og øgede million-underskuddet på bundlinjen. En digital vækst på 2,2 pct. kunne langt fra kompensere for print-nedgangen.
Koncernchef Lisbeth Knudsen er ikke tilfreds med udviklingen i driftsregnskabet.
"Det er ikke tilfredsstillende ud fra den betragtning, at vi ligger 35 mio. kr. lavere end i 2011 (i driftsresultat, ebitda, red.). Men taget i betragtning at det var et hårdt år generelt i branchen, så er et driftsresultat på 179 mio. kr. i orden," siger hun.
Efter et år, hvor Berlingske Medias bladsalg svandt 9 pct., mens annonceomsætningen faldt 14 pct., hæfter Lisbeth Knudsen sig primært ved det fastfrosne annoncemarked.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Mecom forhandler stadig om Berlingske-salg
For abonnenter