Knudsen: Digitalt skal vokse hurtigere i 2013

En beskeden digital vækst på 2,2 pct. kompenserer ikke for et utilfredsstillende print-år i Berlingske Media. Koncernchef Lisbeth Knudsen forventer mere af 2013.

2012 var et dyrt år for Berlingske Media.  Et presset annoncemarked, faldende oplag og millionudgifter til to omfattende sparerunder åd af driftsresultatet og øgede million-underskuddet på bundlinjen. En digital vækst på 2,2 pct. kunne langt fra kompensere for print-nedgangen.

Koncernchef Lisbeth Knudsen er ikke tilfreds med udviklingen i driftsregnskabet.

"Det er ikke tilfredsstillende ud fra den betragtning, at vi ligger 35 mio. kr. lavere end i 2011 (i driftsresultat, ebitda, red.). Men taget i betragtning at det var et hårdt år generelt i branchen, så er et driftsresultat på 179 mio. kr. i orden," siger hun.

Efter et år, hvor Berlingske Medias bladsalg svandt 9 pct., mens annonceomsætningen faldt 14 pct., hæfter Lisbeth Knudsen sig primært ved det fastfrosne annoncemarked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også