Tipsbladet vil endnu tættere på bettingfirmaer
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5231099.ece/ALTERNATES/schema-16_9/tipsbladet_relanceret.jpg)
Bettingselskaber er blandt Tipsbladets største annoncere, og nu opretter sportsavisen et nyt selskab, der skal videreudvikle kontakten til spillefirmaerne.
I en pressemeddelelse skriver Tipsbladet, at man tilknytter Richardt Funch, der har 14 års erfaring fra spillebranchen fra bl.a. Ladbrokes, til at stå i spidsen for en ny enhed, der skal rådgive bettingfirmaerne
”Hovedparten af medierne fokuserer stadig udelukkende på at sælge spaltemillimeter og bannervisninger, og her ser vi en åbning i markedet. Vi tror på, at Tipsbladet kan være mere end blot en annonceplatform for bettingbranchen, og vi ønsker i højere grad at bistå spilleselskaberne med at nå deres konkrete mål – gennem bedre rådgivning, optimering af marketingbudgetter og tættere samarbejde på det kommercielle område,” udtaler direktør i Tipsbladet, Thomas Lue Lytzen.
Ifølge meddelelsen kommer Richardt Funch til at understøtte Tipsbladets generelle salgsfunktion, ligesom han også tilknyttes oddssammenligningstjenesten Oddschecker.dk, som Tipsbladet driver i samarbejde med britiske BSkyB.
Den nye enhed vil blive organiseret i et selvstændigt selskab under Tipsbladet A/S.