Bureau til aviser: Ok at blande indhold og reklamer

Medierne bør i højere grad begynde at tænke redaktionelle tiltag sammen med kommercielle. Brugerne kan godt skelne, mener mediebureauet MEC.
Thomas Bo Christensen

Udfordringer er der nok af, når man kigger på annoncefronten for 2013. Derfor bør medierne være mere åbne over for annoncørgenereret indhold. Det mener chief strategy officer i mediebureauet MEC, Anders Høgh Laursen.

I en klumme i Berlingske i dag skriver han, at hvor der i dag er en aftale mellem medierne og brugerne om, at brugergenereret indhold er en del af flowet på et site, så gør det sig ikke gældende i forhold til kommercielt indhold – men det burde det:

”Jeg tror sagtens, at brugerne kan kode integrationen (mellem det redaktionelle og kommercielle, red.), så længe vi gør opmærksom på, hvad der er kommercielt, og hvad der er redaktionelt, og så længe, at det kommercielle har kvalitet og relevans og giver brugeroplevelsen en ekstra dimension,” skriver Anders Høgh Laursen og giver som eksempel, at man kan angive priser på destinationer inden i en rejseartikel.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også