Ny designchef skal sikre JP´s identitet

Jyllands-Posten har ansat Erik Ambjørn i en ny stilling som designchef.
Thomas Bo Christensen

Den 1. februar har Erik Ambjørn første arbejdsdag på Jyllands-Posten som designchef. Der er tale om en nyoprettet stilling, skriver Jyllands-Posten i en pressemeddelelse:

”Vores nye designchef får en nøglerolle i at styrke Jyllands-Postens visuelle udtryk i alt fra printavis til web. Erik skal arbejde for at højne den æstetiske kvalitet af Jyllands-Postens journalistiske produktion, og samtidig får han ansvaret for at indlede et mere strategisk projekt, som sikrer, at Jyllands-Posten får en endnu stærkere og klarere visuel identitet på længere sigt”, siger chefredaktør Pierre Collignon.

Erik Ambjørn har en lang og alsidig designkarriere. I starten af 1990'erne var han med til at vælge fonte og farver på Politiken. Han søsatte M/S på Berlingske Tidende, han har relanceret DSB's Ud&Se, han designede aviseksperimentet Weekend Nu, og han har senest givet Mandag Morgen et ansigtsløft.

Desuden har han produceret stribevis af logoer og kampagner for organisationer og private virksomheder, og han har vundet en række designpriser for sine magasinproduktioner

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også