Berlingske Business zoomer ind på vækstlaget

Fra mandag udvides Berlingske Business med Business Vækst - fire daglige sider om små og mellemstore virksomheder med vokseværk. Det afløser det ugentlige tillæg Innovation.

Berlingske Business vil have bedre fat om de små og mellemstore virksomheder, der skaber arbejdspladser og øger omsætningen. 

Fra mandag den 17. september udskifter Business det ugentlige tillæg 'Business Innovation' med fire daglige sider under titlen 'Business Vækst'.

Tillægget har undertitlen 'Hvad skal Danmark leve af?', for det er det spørgsmål, som siderne skal forsøge at besvare, forklarer erhvervsredaktør Linda Overgaard.  

"Vi sætter fokus på vækst: Hvilke typer virksomheder har fremgang og genererer overskud og arbejdspladser. Vi vil beskæftige os med, hvad Danmark skal leve af," siger hun. 

Målet er at yde en bedre service til de små og mellemstore virksomheder med mellem 10 og 200 ansatte eller en omsætning under 300 mio. kr. Og det er særligt virksomheder i Københavnsområdet, der kan forvente opringninger fra Berlingskes journalister. 
Forventningen er at behandle både de konkrete virksomheder og de vilkår som virksomhederne opererer i; eksempelvis konkurrenceevne, rammeaftaler, politik og afgifter. 

Sammenlignet med det nu nedlagte tillæg 'Business Innovations', skal 'Business Vækst' betone vækst i en bredere forstand. Det handler ikke kun om iværksætteri og nystartede virksomheder, men også om virksomheder der med nogle år på bagen kan præstere vækst, fortæller Linda Overgaard. 

De fire daglige sider vil priomært blive produceret af Berlingske-journalister, siger Linda Overgaard. Hun fortæller, at man har "blandet kortene" på Business-redaktionen, og at 'Business Vækst' vil blive skrevet af både nogle medarbejdere, der førhen producerede 'Business Innovation' og af andre af husets journalister. 

- JHT  

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også