Uheldig annonceplacering i BT og Berlingske

Opdateret 12.40 med kommentar fra Berlingske Media. Berlingskes annonceafdeling har mildt sagt ikke haft en heldig hånd med bookingen i de seneste to dage. I to dage i træk er annoncer for Kvickly Superbrugsens Premium-slagter havnet lige ved siden af store artikler om tigerdrabet i Københavns Zoo. Sammenfaldet er særligt uheldigt, for helsidesannoncerne viser store billeder af rå kødlunser, klar til grillen.
Per Fanefjord Laursen

Opdateret 12.40 med kommentar fra Berlingske Media. Berlingskes annonceafdeling har mildt sagt ikke haft en heldig hånd med bookingen i de seneste to dage.

I to dage i træk er annoncer for Kvickly Superbrugsens Premium-slagter havnet lige ved siden af store artikler om tigerdrabet i Københavns Zoo.

Sammenfaldet er særligt uheldigt, for helsidesannoncerne viser store billeder af rå kødlunser, klar til grillen.

“Det er ikke et heldigt sammenfald - og så to dage i træk - men vi har ikke planer om at foretage os noget, heller ikke kræve kompensation fra Berlingske,” siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen, Coop, der ikke er bekymret for salget.

Berlingske: Vi planlægger ikke avis efter annoncer
Hos Berlingske Media er der da heller ikke løbet læserreaktioner ind i kølvandet på avissiderne, siger ansvarhavende chefredaktør Lisbeth Knudsen.

"For det første planlægger vi ikke avisen efter annoncerne. For det andet synes jeg helt ærligt ikke, at det her er anstødeligt på nogen måde. Jeg tror, at læserne er ganske godt i stand til at skelne og forstå, at det er to vidt forskellige ting, og jeg har ikke fået en eneste henvendelse fra læserne om det," siger Lisbeth Knudsen.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også