Global: Sports Illustrated - nu på tv


USA jager flest Twitter-brugere


USA jager flest Twitter-brugere
Twitter har offentliggjort sin første 'Transparency Report', skriver bl.a.Gigaom.com. Her fremgår det bl.a., hvor mange forespørgsler netværket har fået fra myndigheder, der vil have adgang til Twitters data om bestemte brugere. USA er absolut i førertrøjen på feltet - ud af de i alt 849 forespørgsler i første halvår kom 679 fra USA. Japan er på andenpladsen med lige knapt 100 forespørgsler. Statistikken siger også, hvor mange tweets Twitter er blevet bedt om at fjerne p.g.a. af copyright-konflikter - dem var der mere end 3350 af. Se Twitters Transparency Report her.

UK-analyse: tv- og printmedier vil dykke med 3,2 mia. kr.
Britiske Group M, der er et af verdens største mediebureauer, vurderer, at annonceomsætningen på det britiske marked for tv og printmedier vil falde med over 350 mio. pund (3,24 mia. kr.) i 2012, skriver The Guardian. Det er modregnet den ekstra aktivitet, som OL og fodbold-EM genererer. Nedgangen vil dog samlet blive udlignet af et boom i digital annoncering, mener Group M. Internetomsætningen vil, forudsiger bureauet, ramme 5,35 mia. pund i 2012 (49,5 mia. kr.) - det er 14,2 pct. mere end, Group M. vurderer, at der blev brugt på onlineannoncer i 2011.

HBO lancerer straeming til Android 
Indtil videre har HBO’s streaming-produkt, HBO Go, været lukket land for Androidbrugere. Men nu har HBO lanceret en HBO Go-app til alle nyere Android-systemer. Nu kan også Android-fans med HBO-abonnement se nye afsnit af HBO serier som True Blood og Newsroom og klikke sig ind på arkivet af Thw Wire, Boardwalk Empire og andre succes-serier.

Magasin-klassiker går på tv
Det amerikanske magasin Sports Illustrated er gået i samarbejde med tv-selskabet NBC Sports Group om at lave et månedligt sports-program, 'Sports Illustrated'. Det skriver New York Times. Programmet, der sponsoreres af Lexus, har premiere d. 24. juli og skal redaktionelt bygge videre på features og nyheder fra magasinet. Trækket skal ses som led i magasinets omstilling til nye tider, hvor print som bekendt fylder mindre. I sidste måned varslede Sports Illustrated redaktionelle afskedigelser og behov for konsolidering af både online og print aktiviteter. Magasinets beskæftiger 210 redaktionelle medarbejdere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også