Nyt design til Nordjyske.dk

Nordjyske Medier præsenterede onsdag morgen en komplet relancering af Nordjyske.dk.

Både visuelt, indholdsmæssigt og i forhold til de bagvedliggende produktionssystemer er mediehusets digitale flagskab redesignet.

Nordjyske Medier præsenterede onsdag morgen en komplet relancering af Nordjyske.dk.

Både visuelt, indholdsmæssigt og i forhold til de bagvedliggende produktionssystemer er mediehusets digitale flagskab redesignet.

Visuelt er der givet mere plads til ”relaterede artikler” og mere tydelig navigering efter geografisk område og emne.

CMS og produktionssystemet er ændret, så sitet nu kan tilpasse sig både smartphones, tablets og pc-browsere.

Samtidig er journalistikken strammet efter princippet ”web med vilje”. Siden bygger på indhold produceret til nettet i stedet for versioner af andet stof.

”Nu er omsætningen på den digitale platform nået op på et niveau, hvor det efter vores mening betaler sig at fokusere meget på, hvad der er det rigtige indhold til nettet,” siger chefredaktør Lars Jespersen i en pressemeddelelse.

Betalings-site i støbeskeen

I juni kommer en række ”pluspakker”, hvor Nordjyske tilbyder indhold og tjenester inden for nichéområder mod betaling.

Brugerbetaling er muligt og vil vokse, siger Lars Jespersen, men det stiller krav til indhold, hvordan indholdet pakkes med andre ting og sælger det.

Nordjyske er indstillet på, at det kræver en portion ”trial and error” at finde det rigtige betalingssnit.

- JHT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også