Styrelser trækker stikket på avis-annoncering

Miljøstyrelsen og Naturstyrelsens information til borgerne om nye lokale og regionale initiativer på miljø- og naturområdet bliver fremover kommunikeret via styrelsernes egne digitale medier - og ikke i den lokale avis. Det meddelte Miljestyrelsen i en annonce i en række trykte medier umiddelbart før påske, skriver Danske Medier i en leder.

Miljøstyrelsen og Naturstyrelsens information til borgerne om nye lokale og regionale initiativer på miljø- og naturområdet bliver fremover kommunikeret via styrelsernes egne digitale medier - og ikke i den lokale avis. Det meddelte Miljestyrelsen i en annonce i en række trykte medier umiddelbart før påske, skriver Danske Medier i en leder.

Organisationen vender sig kraftigt imod beslutningen, der vil presse lokale og regionale aviser yderligere på annnonceomsætningen.

 

"Det er tankevækkende, at det er i avisannoncer, Miljøministeriet sender budskabet – men det er nok fordi, det er et budskab, ministeriet gerne vil have ud til en bred kreds. Og meget bekymrende at se den meget unuancerede beslutning, som Miljøministeriet har truffet vedrørende annoncering," skriver Danske Medier, der vil opfordre Miljøministeriet til at genoverveje beslutningen. 

 

Miljøstyrelsens træk er særligt uheldigt timet, fordi landets kommuner også

pønser på at trække stikket på printannonceringen

, når lokalplanerne skal kommunikeres til borgerne - et stop, der kan koste lokalaviserne flere annoncemillioner årligt.

 

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også