Morsø Folkeblad går i plus

Minus er vendt til plus på Mors. Mediehuset Mors, hvor hovedaktiviteten er Morsø Folkeblad og Ugeavisen, har netop frigivet regnskab for 2011, og her kan bladhuset prale af et overskud på 1,8 mio. kr. før skat. Det er dermed noget bedre end i 2010, hvor morsingboerne landede på et minus på 3,5 mio.kr. Indtjeningsforbedringen på 5,3 mio. kaldes i ledelsesberetningen for ”yderst tilfredsstillende”, og overskudsgraden lyder nu på 7,0.
Thomas Bo Christensen

Minus er vendt til plus på Mors.

Mediehuset Mors, hvor hovedaktiviteten er Morsø Folkeblad og Ugeavisen, har netop frigivet regnskab for 2011, og her kan bladhuset prale af et overskud på 1,8 mio. kr. før skat. Det er dermed noget bedre end i 2010, hvor morsingboerne landede på et minus på 3,5 mio.kr.

Indtjeningsforbedringen på 5,3 mio. kaldes i ledelsesberetningen for ”yderst tilfredsstillende”, og overskudsgraden lyder nu på 7,0.

Forbedringen af det økonomiske resultat består i hovedtræk af omkostningsbesparelser på 3 mio.kr., modtaget omstillingsstøtte fra Dagbladsnævnet på 1,3 mio.kr., reduktion af afskrivninger på 0,6 mio.kr. og en forøgelse af omsætningen med 0,3 mio.kr. til 33,8 mio.kr.

Der budgetteres for 2012 med et resultat på samme niveau som 2011.

- TBC
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også