Politiken pusher digitalt abonnement

Dagbladenes digitale alternativer til den trykte avis har for det meste levet et relativt stille liv, men i en ny annoncekampagne prøver Politiken aktivt at sælge læserne et 'stand-alone'-abonnement til digitale platforme som Ipad'en. "Vi ser det det som det bedste alternativ, vi har, når det drejer sig om betaling på det digitale område," siger Roy Bruhn-Petersen, direktør for Politiken, til Børsen. Han forventer at have et par tusinde udelukkende elektroniske abonnenter, når året er omme.
MediaWatch

Dagbladenes digitale alternativer til den trykte avis har for det meste levet et relativt stille liv, men i en ny annoncekampagne prøver Politiken aktivt at sælge læserne et 'stand-alone'-abonnement til digitale platforme som Ipad'en.

"Vi ser det det som det bedste alternativ, vi har, når det drejer sig om betaling på det digitale område," siger Roy Bruhn-Petersen, direktør for Politiken, til Børsen.

Han forventer at have et par tusinde udelukkende elektroniske abonnenter, når året er omme.

Prisen for kun at få adgang til e-avisen koster 3.000 kr. årligt og er dermed 1.300 kr. lavere end prisen for at modtage avisen i postkassen i et år. Ulempen for bladhuset er, at den elektroniske udgave i modsætning til den trykte er momsbelagt. Ifølge Roy Bruhn-Petersen har Politiken dog samme indtjening på e-avis og på print.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også