Kristeligt Dagblad relancerer

Efter omfattende læserundersøgelser er Kristeligt Dagblad i dag blevet relanceret med nye stofområder og i nyt design. Det sker for at  styrke avisens position som kultur- og eksistensavis, skriver dagbladet i en pressemeddelelse.

Konkret betyder det, at kulturstoffet får mere plads på hverdage, at der indføres et ugentligt globalt interview samt en ny fast side, 'Idé & Tanke', der skal trække de store linjer tilbage i filosofiens, teologiens og idéhistoriens verden.

Efter omfattende læserundersøgelser er Kristeligt Dagblad i dag blevet relanceret med nye stofområder og i nyt design. Det sker for at  styrke avisens position som kultur- og eksistensavis, skriver dagbladet i en pressemeddelelse.

Konkret betyder det, at kulturstoffet får mere plads på hverdage, at der indføres et ugentligt globalt interview samt en ny fast side, 'Idé & Tanke', der skal trække de store linjer tilbage i filosofiens, teologiens og idéhistoriens verden.

Mere program-omtale
Derudover bliver sundhed og helbred et nyt redaktionelt område - og så fyrer avisen op for omtalen af radio- og tv-programmer og bringer "landets mest seriøse programoversigt".

”I en pulserende medieverden ønsker vi at gå mod strømmen og skabe en avis til eftertanke og fordybelse”, siger avisens ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør Erik Bjerager i meddelelsen.

”Når vi relancerer Kristeligt Dagblad i et nyt og mere moderne design, er det er det for at understrege vores ambition om at være den førende kultur- og eksistensavis i Danmark. Vi har på samme tid fornyet og forbedret avisen på en lang række områder og skabt nye redaktionelle temaer, som vi forventer os meget af.”

Følges op af kampagne
Det nye avisdesign er udviklet i samarbejde med avisdesigner Ole Munk fra Ribergård & Munk, og relanceringen følges op med en omfattende markedsføringskampagne for den nye avis, der skal fastholde den stabile og positive udvikling i læser- og oplagstal, Kristeligt Dagblad som et af de få dagblade har nydt godt af de seneste år.

”I efteråret gennemførte vi to store undersøgelser af vore læseres syn på avisen og forventninger til dens udvikling,” siger Erik Bjerager.

”Næsten 3000 læsere deltog i undersøgelsen, som blandt andet viste, at avisens læsere er blandt branchens mest tilfredse, men i stigende grad ønsker en avis, der kan sikre dem stof til fordybelse. Det håber vi, at vi med omlægningen af avisen kan imødekomme,” siger Erik Bjerager.

- LR
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også