Metro reducerer andel i tjekkisk gratisavis

En kapitalforhøjelse i en gratisavis i Tjekkiet, som Metro International fortsat ejede 40 pct. af efter et nyligt frasalg af 60 pct. af aktierne til tyske Mafra Media Group, frister ikke gratisavis-koncernen. Derfor er dens andel af gratisavisen reduceret yderligere til bare 6,7 pct. Beslutningen om ikke at tage del i kapitalforhøjelsen er led i Metros strategi om at fokusere på såkaldte nye markeder som Sydamerika, Rusland og Asien.  Den tjekkiske Metro-avis bliver fremover drevet som en franchise-forretning. - TBH
MediaWatch

En kapitalforhøjelse i en gratisavis i Tjekkiet, som Metro International fortsat ejede 40 pct. af efter et nyligt frasalg af 60 pct. af aktierne til tyske Mafra Media Group, frister ikke gratisavis-koncernen.

Derfor er dens andel af gratisavisen reduceret yderligere til bare 6,7 pct.

Beslutningen om ikke at tage del i kapitalforhøjelsen er led i Metros strategi om at fokusere på såkaldte nye markeder som Sydamerika, Rusland og Asien. 

Den tjekkiske Metro-avis bliver fremover drevet som en franchise-forretning.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også