Oplag: 24timer smed 20.000 ex.

24timers oplag tog på en tidlig slankekur i december, hvor det faldt med lidt over 12 pct. Hånden blev til gengæld holdt under Urbans oplag til det sidste.
MediaWatch

Fra i år bliver det lidt kedeligere at følge oplagstallene for gratisaviserne, nu hvor Berlingske har trukket sig ud af ræset om de annoncefinansierede trafikaviser med lukningen af Urban.

I december kan avisen dog prale af at have været bedst til at holde sit oplag sammenlignet med de to konkurrrende Metroxpress-aviser i forhold til december 2010.

For mens 24timer tabte 12,3 pct. af sit oplag, og Metroxpress’ oplag faldt med 6,5 pct. gik Urban-oplaget blot tilbage med 2,5 pct.

Urban havde til gengæld mindst oplag at tage af med bare cirka 93.900 eksemplarer mod 24timers 160.600 for ikke at tale om Metroxpress’ oplag på næsten 186.000, der gør de to aviser til landets største dagblade.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også