Tilbudsaviser i modvind

Tilbudsavisen som medie er blevet udsat for nyt angreb i form af ny rapport.
MediaWatch

Det mest omdiskuterede medie i øjeblikket er tilbudsaviserne, som regeringen i øjeblikket ifølge kritikerne er at drukne ved dels at have bebudet en afgift på 400 mio. kr. og dels overveje en ja-tak ordning frem for den nuværende nej-tak ordning.

Regeringens forslag kommer bl.a. efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har angivet, at danskerne betaler 8-10 pct. for meget for deres dagligvarer – og iflg. den nye rapport altså netop skyldes systemet bag tilbudsaviserne. Det skriver Børsen.

Rapporten Effekter og virkningsgrader af markedsføring – Casestudie af tilbudsaviser blev uddybet på et seminar i går, hvor Niels Jensen, direktør for Dagligvareleverandørerne, ikke kunne godtage rapportens fremstilling af, at det er tilbudsaviserne høje distributionsomkostninger, der medvirker til danskernes høje dagligvarepriser. Men sikkert er det, at der vil komme ændringer på området for tilbudsaviser.

Både Føtex-direktør Carsten Hansen, reklamebureauernes formand, Mona Juul, samt direktør for FK distribution, Mads Dahl Andersen, som efterfølgende var med i panelet på seminaret, var alle enige om, at tilbudsaviser har toppet og om 10-15 år vil tilbudsaviser være erstattet af andre – nye – medier.

- CT
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også