Global: Telenor vil ud af A-pressen

Først solgte A-pressen TV 2 fra - nu ryger de måske selv, forbrugere er ok med reklamer i gratis-apps og Rebekah Brooks får uflatterende Vanity Fair-portræt...
MediaWatch

 


Telenor vil ud af A-pressen
Telenor, der ejer 48,5 pct. af A-pressen, støttede - for måske ikke at sige skubbede på - salget af A-pressens 50 pct. ejerandel af norsk TV 2 til Egmont. Men A-pressen er heller ikke et naturligt ejerskab for Telenor, der egentlig bare gerne vil ud af medieverdenen på indholdssiden og være en distributør. Det skriver Kampanje.com. Telenor skulle dog samtidig være på vej til at sælge distributionsforretningen Canal Digital fra for at satse på net-tv.

5 tips til digitale magasiner
Minonline.com har lavet en top 5 over brugervækst for digitale magasinsites i 2011. Ikke overraskende er det noget med mad og sundhed, som har fået mest opmærksomhed. Saveur.com er således vokset med over 200 pct. i oktober 2011 i forhold til oktober 2010. I perioden er sitet gået væk fra at aggregere nyheder til selv at finde på ideer såsom ‘tegn en opskrift’. Også blogs og videoklip har trukket trafik.

News Corp. i app-offensiv
News Corp. er klar med adskillige apps til Xbox 360, som gør det muligt for abonnenter at se tv-shows som ‘Family Guy’. ‘Glee’ og Wall Street Journal-videoer. Lanceringen af apps på Microsofts Xbox Live-platform er brugere som er klar til at betale for et ‘guld-abonnement’, som vil koste 39,99 pund årligt. Det skriver Guardian.co.uk.

Rebekah Brooks får uflatterende portræt i Vanity Fair
Rebekah Brooks, der er tidligere chefredaktør for News of the World, der lukkede efter aflytningsskandalen blev oprullet i 2011, er portrætteret i februarnummeret af Vanity Fair. Det skulle ifølge Theatlanticwire.com ikke være særligt flatterende for kvinden, der bliver betegnet med ord som manipulerende og hensynsløs. Læs mere på Vanityfair.com.

Forbrugere er ok med reklamer, hvis de gør apps gratis
Annoncefinansierede gratis-apps er i orden for 51 pct. af forbrugerne i analyseinstituttet Nielsens 'State of the Media: Consumer Usage Report'. Det er især mobilbrugerne som er til de gratis apps, selvom mange har en kombination af gratis og betalte apps, som de tilsammen havde 33 af i gennemsnit, ifølge undersøgelen.

Magasin lader læserne skrive indholdet selv
Fra marts vil det 128-årige magasin ‘Ladies’ Home Journal’ få en stor del af sit indhold fra læserne. Det skal bestå af historier fra læserne om alt fra skønhed til medicin - som dog vil blive faktatjekket. Historierne skal sendes ind via magasinets website. Formålet er at tiltrække yngre læsere, men det kan risikere at skræmme en masse faste læsere væk, hvis kvaliteten ikke er god nok. Magasinet har et oplag på 3,2 mio. og det er første gang, at et traditionelt mediebrand i den grad satser på brugergenereret indhold fremadrettet, skriver Adage.com.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også