TV 2 og DR deler royal røgelse

I anledning af Dronningens 40 års-jubilæum er Kongehuset gået ud i lidt af en medieoffensiv med interviews og portrætter til flere medier.
MediaWatch

 ”Hvis man kaldte Kongehuset for en butik, så kunne man jo sige, at butikken var i gang med at præsentere en utrolig smart mediestrategi,” siger chefredaktør for Billed-Bladet, Annemette Krakau, om Dronning Margrethes medieoptræden i forbindelse med 40-års jubilæet som regent. Dronningen giver i den forbindelse et live-interview til TV 2, et interview til Billed-Bladet og til Politiken og medvirker i to portrætprogrammer på DR1 produceret af JJ Film.

”Det her viser jo, at Kongehuset tænker sig ret godt om. Hvis man kigger på de medier, de har valgt, er man jo ude og ramme ret bredt og forskelligt,” siger Annemette Krakau, som refererer til live-interviewet som "ret cool".

På TV 2 synes man også, at live-scoopet med Dronningen er "ret cool".

”Vi er utrolig glade for at fået det i stand. Det er et mål for os at være størst på de store, nationale begivenheder og være Danmarks største fællesskab,” siger event- og udviklingschef Ulla Pors Nielsen, TV 2.

Hos DR1 fornemmer man dog ikke nogen skuffelse over, at det var TV 2, der fik live-interviewet.

”Vi er ikke kede af, at det direkte interview med Dronningen ligger hos TV 2. DR1 fejrer Dronningens 40 års jubilæum med en kæmpe festforestilling i DR’s koncerthus lørdag d. 14. januar og med to store portrætinterviews i dagene op til. Så vi er stolte af vores tilbud til seerne og synes, det er både folkeligt og dækkende,” siger kanalchef for DR1, Lotte Lindegaard.

Både DR1 og TV 2 dækker begivenhederne live, når Dronningens jubilæum fejres næste weekend d. 14. og 15. januar.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også